środa, 27 sierpnia 2014

" Chce się żyć" Maciej Pieprzyca - recenzja


PORUSZAJĄCE CHCE SIĘ ŻYĆ!
                        Ta książka przykuła moją uwagę, gdy tylko weszłam do Empiku. Kupiłam ją i chciałam zacząć czytać natychmiast. Przeczytałam. Całą od razu, od deski do deski. Czytam naprawdę dużo, ale dawno nic nie wywarło na mnie tak piorunującego wrażenia. Książka daje do myślenia, wzrusza, bawi sprawia, że zaczynasz myśleć inaczej. Po to właśnie są książki, aby zmusić czytelnika do myślenia przynajmniej w moim przekonaniu.
            Maciej Pieprzyca opowiada historię w sposób niezwykły. Świat przedstawiony jawi się jako smutna, szara rzeczywistość domu dotkniętego chorobą dziecka. Ale czy ta rzeczywistość na pewno jest tylko i wyłącznie smutna? Nie! Dostrzegamy radość z każdego małego sukcesu Mateusza. Darzymy sympatią jego niedoskonałych wszak rodziców, brata Tomka, oburza nas zachowanie Matyldy. Wraz z Mateuszem przechodzimy etap dorastania i „szalejących hormonów”.  I nagle jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki następuje olśnienie. Czymże są moje błahe problemy wobec tego o czym czytam? Są niczym. Jestem szczęśliwym człowiekiem mogę swobodnie komunikować się z otoczeniem, wyrażać emocje. To takie ważne!
                                                                                                           Źródło: www.gwfoksal.pl
            Wzruszająca, genialna książka, którą warto przeczytać, to pozycja inna niż wszystkie. Niesie ze sobą coś niezwykłego. Co? Jeśli przeczytasz, ocenisz sam. Historia, która została zainspirowana prawdziwą historią. Bo życie jest pisarzem, my bohaterami czasem znajdzie się jakiś pisarz, który w sposób niesamowicie opowie naszą historię, tak jak zrobił to Maciej Pieprzyca.
M. Pieprzyca, Chce się żyć, Warszawa 2013, Wydawnictwo W.A.B. s.254

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz